Rygcenter Syddanmark - Patienternes Rygsygehus

Rygcenter Syddanmark er en afdeling i Sygehus Lillebælt, som dækker både rygmedicinsk og rygkirurgisk undersøgelse og behandling af patienter med ryglidelser. Rygcenter Syddanmark ligger i Middelfart og Sønderborg og har 160 medarbejdere.

Rygcenteret modtager årligt 18.000 henvisninger, og vi opererer ca. 1.000 patienter om året. Patienterne kommer fra hele Region Syddanmark.

Afdelingen har desuden stor forskningsaktivitet og fokus på udvikling og uddannelse, fordi de tre områder er vigtige for, at vi hele tiden kan gøre vores undersøgelser og behandling af rygpatienter bedre.

Vi lægger også vægt på at bidrage til og styrke samarbejdet med regionens øvrige aktører på rygområdet, ikke mindst de 22 kommuner i vores område.

Rygcenter Syddanmark har til huse på Middelfart Sygehus, som blandt andet også rummer et smertecenter, en jordemoderkonsultation, blodprøvetagning og ekg samt en høreklinik.

Se oversigt over afdelinger på Middelfart Sygehus

Rygcenter Syddanmark i Middelfart er en del af Sygehus Lillebælt, som også omfatter Vejle Sygehus og Kolding Sygehus.