Patient i Center for Funktionelle lidelser

Her kan du læse om, hvad du kan forvente i forhold til at være patient i Center for Funktionelle Lidelser.

Vi udreder patienter henvist af egen læge på mistanke om funktionel lidelse. I Center for Funktionelle Lidelser vil du møde en speciallæge, som vil spørge grundigt ind til dine symptomer, og hvad de betyder for dit daglige liv. Vi undersøger både, om du har en funktionel lidelse, og om du har en anden sygdom. I Centret arbejder vi tværfagligt med udredning og behandling af patienter med funktionel lidelse.

Information

• Henvisning: Du bliver henvist til Center for Funktionelle Lidelser via din egen praktiserende læge eller fra anden sygehusafdeling.
  • Kontakt: Du bliver bedt om at svare på et spørgeskema inden du kommer. Lægen forbereder sig grundigt og bruger svarene i samtalen. Skemaet må du gerne sende retur.
  • Første besøg: Der er afsat 3 timer til første besøg, som primært består af samtale, men det er ikke sikkert, at det bliver nødvendigt at bruge alt tiden. Ved første besøg vil alle dine symptomer og dit livsforløb blive gennemgået. Vi tager udgangspunkt i det hele menneske og vil derfor også spørge ind til andre forhold end dine fysiske symptomer. Du er velkommen til at tage en pårørende med.
  • Efter første besøg vil der oftest tilrettelægges et individuelt tværfagligt behandlingsforløb, der kan indeholde gruppeforløb eller individuelle samtaler. Enkelte vil blive afsluttet til egen praktiserende læge.

Center for Funktionelle Lidelser er beliggende i stjernetårnet. Fra hovedindgangen skal du følge den gule streg i gulvet. Tag dernæst elevatoren til 2. sal og hold til venstre, når du kommer ud af elevatoren.
Center for Funktionelle Lidelser ligger sammen med Diagnostisk Center.

Du kan ringe til Center for Funktionelle Lidelser på 79 40 62 26, hvis du ønsker at melde afbud eller ændre dine tider. Ring gerne, så hurtigt som muligt, så en anden kan få glæde af tiden.

Du kan ringe til Center for Funktionelle Lidelser i hverdagene mellem kl. 8.00-15.00 på telefon 79 40 62 26 ved spørgsmål.

Center for Funktionelle Lidelser

Beriderbakken 4, 7100 Vejle