Hjælp os med at blive bedre
På Sygehus Lillebælt vil vi være Patienternes Sygehus. Du kan være med til at hjælpe os på vej ved at fortælle os om dine oplevelser.
Derfor vil vi meget gerne tale med dig og høre fra dig, hvis du som patient eller pårørende oplever noget, vi kan gøre bedre. Eller hvis du bare har fået en god idé til sygehusets arbejde, som du gerne vil dele med os.
Patientoplevelser og tilbagemeldinger er helt afgørende for, at vi kan udvikle os. Vi bruger dine input og erfaringer til at blive klogere og mere opmærksomme på, hvor og hvordan vi kan forbedre os, så vi kan give vores patienter og pårørende den bedste behandling.
Kvalitetsafdelingen
79 40 59 27 slb.kvalitetsafdelingen@rsyd.dk
Mere information:
Send en sikker e-mail, hvis din mail indeholder personfølsomme oplysninger.
Dine muligheder
Hvis du vil hjælpe os med input eller på anden måde komme med tilbagemeldinger på dine oplevelser med sygehuset, har du en række muligheder for at komme i kontakt med os. Du er altid meget velkommen til at fortælle om dine oplevelser og give dine input direkte til medarbejderne eller ledelsen på afdelingen, men du kan også henvende dig til vores direktion.
Medarbejdere
Tag direkte fat i medarbejderne på afdelingen og fortæl dem om dine oplevelser, så I sammen kan forsøge at løse problemet. Medarbejderne kan også bruge dine input i dagligdagen og er altid glade for at få tilbagemeldinger.
Afdelingsledelsen
Hvis du ønsker at tale med afdelingsledelsen på den afdeling, hvor du har været indlagt, har du både mulighed for at ringe eller skrive. Du finder kontaktinformation her: Afdelingsledelser i Sygehus Lillebælt.
Direktionen
Vores direktører vil gerne høre om dine oplevelser og ser det som en vigtig opgave i udviklingen af sygehuset. Du finder telefonnumre til direktionen her: Direktionen på Sygehus Lillebælt
Kvalitetsafdelingen
Hvis du er i tvivl om, hvor eller hvordan du skal henvende dig, kan du altid kontakte Kvalitetsafdelingen. Her er vores medarbejder Gitte Stage Løff klar til at hjælpe dig med, hvordan du kan komme videre. Du kan også sende en mail til Kvalitetsafdelingen (indgang via e-Boks med MitID).
Hvis du ikke har mulighed for at sende en mail, er du også velkommen til at skrive et brev og sende det til Kvalitetsafdelingen.
Kvalitetsafdelingen
Sygehus Lillebælt, Beriderbakken 4, 7100 Vejle
Hvis du ønsker at klage
Hvis du har haft en dårlig oplevelse, men ikke ønsker at tale med os, eller hvis du ønsker at gå videre med sagen, kan du læse mere om dine muligheder for at klage og søge erstatning på Region Syddanmarks hjemmeside om klagevejledning
Er du i tvivl om, hvordan du skal gøre, kan Patientkontoret i Region Syddanmark hjælpe dig igennem processen. Du kan henvende dig anonymt og uforpligtende til Patientkontoret.