Vejle Sygehus - Patienternes Kræftsygehus

Vejle Sygehus er specialsygehus for kræft og de store folkesygdomme som for eksempel hjerte-kar-sygdomme og KOL. Sygehuset er fem år i træk kåret som Danmarks bedste kræftsygehus.

Vejle Sygehus er samtidig ud fra en række kvalitetsvurderinger af de forskellige behandlinger kåret til Danmarks bedste mellemstore sygehus elleve gange siden 2006.

Patienternes kræftsygehus

Kåringerne til Danmarks bedste kræftsygehus er resultatet af et målrettet arbejde mod at blive modelsygehus for moderne kræftbehandling. Ambitionen er, at sygehuset skal give patienterne en kræftbehandling helt i top og blandt de bedste i verden. Vi ønsker, at kræftpatienter skal føle sig mødt med omsorg, varme og professionalisme, samtidig med at de oplever, at de sammen med os er med til at træffe beslutninger om deres behandling, ud fra hvad der er vigtigt for dem.

Vejle Sygehus’ kræftprogrammer er i konstant udvikling, og vi henter inspiration fra ind- og udland, ligesom vi lærer fra os til kolleger i hele verden.
Vejle Sygehus – Patienternes Kræftsygehus har som det første sygehus i Danmark opnået akkreditering som ’Clinical Cancer Center’ af den europæiske kræftorganisation OECI.

Læs om den europæiske kræftorganisation OECI på deres hjemmeside.

Specialsygehus for folkesygdomme

Siden 2013 har Vejle Sygehus udover sin status som kræftsygehus også været sygehus for bestemte specialfunktioner. Det drejer sig blandt andet om planlagt behandling og operation inden for specialerne øjensygdomme, hjertesygdomme, urinvejssygdomme og lungesygdomme som KOL. Vejle Sygehus har desuden skadestue, som er åben i dagtimerne og medicinsk skadestue, som er åben døgnet rundt.

Se oversigt over afdelinger på Vejle Sygehus

Vejle Sygehus er en del af Sygehus Lillebælt, som også omfatter Kolding Sygehus og Rygcenter Syddanmark i Middelfart.