Serviceafdelingen
Serviceafdelingen på Sygehus Lillebælt består af Køkkenet, Patientservice, Portørafdelingen, Rengøringsenheden, Sterilcentralerne samt Tolkecenter Syddanmark. Serviceafdelingen skal styrke koordineringen og samarbejdet mellem disse servicefunktioner på tværs af Sygehus Lillebælts matrikler. Målet er at udvikle synergi, der kan omsættes til endnu bedre service. Serviceafdelingen bestræber sig således altid på at leve op til mottoet "Service med mening for patienterne".
Køkkenet
varetager tilberedningen af maden til patienterne og kantinemaden, samt forplejningen ved møder, temadage og receptioner.
Patientservice
varetager de patientnære funktioner med forankring omkring receptionerne. Her varetages skranke- og telefonbetjening samt stifinderfunktionen.
Portørafdelingen
beskæftiger sig primært med interne transportopgaver – med hovedvægt på patienttransport. Portørerne transporterer også madvogne, affald, snavsetøj mv. og varetager interne flytteopgaver. Desuden varetager Portørafdelingen postfunktion og kørselsopgaver.
Rengøringsenheden
varetager rengøringen på Vejle Sygehus. Rengøringen på Kolding og Middelfart Sygehuse er udliciteret.
Sterilcentralerne og depoterne
producerer og leverer sterile instrumenter og instrumentbakker til OP, Dagklinikken, afdelinger og ambulatorier. Sterilcentralernes opgave er endvidere at indkøbe og lagerføre sterile engangsartikler.
Tolkecenter Syddanmark
Tolkecenter Syddanmark er et regionalt center placeret på Sygehus Lillebælt. Vi leverer video- og telefontolkning for regionens sygehuse og socialområdet.
Chef for Serviceafdelingen
Bente Trier Kaarup
Servicechef
Serviceafdelingen
40 16 83 14 Sikker post, Patient og Servicesekretariatet, Sygehus Lillebælt