Læringsmiljø
Læringsmiljøet er organiseret således, at der er et tæt sammenspil mellem faggrupper, således at der bliver fokus på den mono- og tværfaglige kernefaglighed.
Vi prioriterer praksisfællesskabet, hvor kulturen er præget af, at vi lærer sammen, med og af hinanden. Uanset om man er elev, studerende, ny eller erfaren i specialet, kan hver især bidrage med perspektiver, der gavner kerneopgaven.
Det omfatter de opgaver, man har, og det sker i samspil med øvrige kolleger, ledere og eksterne omgivelser.
Vi bestræber os på, at der er kontinuerlig adgang til vejledning og aktiviteter, der fremmer læreprocessen. Vi anvender redskaber i hverdagen, som bidrager til, at vi lærer mest mulig, herunder
- Sidemandsoplæring
- Simulationsundervisning
- Kollegial feedback
- Sætte den enkeltes potentialer i spil
- Lære af patienten og pårørende
- Lær og skab – fokus på udvikling og innovation i hverdagen
- Mentorordning
- Situeret læring
- Refleksioner
- Tværfaglige workshops