Overførsel og kopiering af BESLUTNINGSHJÆLPER™

I denne instruktionsvideo kan du se, hvordan du deler din BESLUTNINGSHJÆLPER™ på byggeplatformen. Der er to muligheder for at dele - enten ved at overføre eller ved at lave en kopi til en anden bruger.

Du kan også tilgå instrukserne om overførsel og kopiering af BESLUTNINGSHJÆLPER™.

Tekstalternativ til video

I denne instruktionsvideo vil jeg vise, hvordan du deler din BESLUTNINGSHJÆLPER™ på byggeplatformen. Du har to muligheder for at dele. Enten ved at overføre eller ved at lave en kopi til en anden bruger.

For at dele en BESLUTNINGSHJÆLPER™, skal jeg finde den aktuelle BESLUTNINGSHJÆLPER™ under ”Mine Beslutningshjælpere”. Jeg trykker på den aktuelle BESLUTNINGSHJÆLPER™ og nederst på oversigten er der to grå rubrikker. I den første rubrik kan jeg overføre til en anden bruger og i den anden rubrik kan jeg kopiere til en anden bruger. Disse to rubrikker er altid tilstede og du kan derfor BÅDE overføre eller kopiere din BESLUTNINGSHJÆLPER™ mens den udfyldes på byggeplatformen og når den er færdigudviklet.

I videoen her viser jeg først hvordan man overfører til en anden bruger og derefter, hvordan man kopirer til en anden bruger.

Det er muligt at overføre din BESLUTNINGSHJÆLPER™ til en anden bruger, hvis du eksempelvis skal på orlov eller har fået nyt arbejde. For at overføre din BESLUTNINGSHJÆLPER™ trykker du på rubrikken ”overfør til anden bruger”. Herefter kommer du over på denne side, hvor der under bruger er en dropdown menu med alle brugere på byggeplatformen. Du skal nu trykke på dropdown menuen og finde den bruger, som du ønsker at overføre din BESLUTNINGSHJÆLPER™ til. Det er kun muligt at overføre til brugere, der allerede er oprettet på BESLUTNINGSHJÆLPER™ byggeplatformen.

I videoen her skal min BESLUTNINGSHJÆLPER™ overføres til Kamilla Nielsen. Jeg finder Kamilla Nielsen i dropdown menuen ved at markere menuen og taste de første bogstaver i navnet. Jeg klikker på hendes navn, hvorefter jeg trykker på den blå rubrik, "overfør til denne bruger".

Herefter sendes jeg tilbage til oversigten over mine Beslutningshjælpere. Her ses en informationsbjælke, som viser, at ”Beslutningshjælperen er overført til Kamilla Nielsen”.

Konsekvensen ved at overføre en BESLUTNINGSHJÆLPER™ er, at beslutningshjælperen ikke længere findes i din oversigt, da du har overført Beslutningshjælperen til Kamilla. Det er nu Kamilla Nielsen der er ansvarlig for denne BESLUTNINGSHJÆLPER™.

Hvis den modtagende bruger modtageren er fra samme sygehusenhed overføres Beslutningshjælperen uden ændringer. Hvis modtageren er fra en anden sygehushed enhed, vil der på bagsiden af rammen komme en historik, som viser hvilket sygehus Beslutningshjælperen kommer fra samt versionsnummer. Det vil se sådan ud på bagsiden af rammen (Indsæt en ramme med en historik).

Nu har jeg vist, hvordan du overfører din BESLUTNINGSHJÆLPER™, og jeg vil nu gå videre til at vise, hvordan du kopiere din BESLUTNINGSHJLÆPER™ til en anden bruger.

Det er muligt at kopiere din BESLUTNINGSHJÆLPER™, hvis andre klinikere ønsker at se eller lade sig inspirerer eller anvende hele eller dele af Beslutningshjælperen.

Når du har fundet den aktuelle BESLUTNINGSHJÆLPER™ scroller du ned på siden, hvor du finder den grå rubrik ”kopier til en anden bruger”. Herefter kommer du over på denne side, hvor du ligesom ved overførsel af en BESLUTNINGSHJÆLPER™ skal finde den bruger, som du ønsker at kopiere din BESLUTNINGSHJÆLPER™ til.

I denne video kopierer jeg også min BESLUTNINGSHJÆLPER™ til Kamilla Nielsen, og jeg finder hende på samme måde som sidst. Når jeg har fundet hende trykker jeg på den blå rubrik, "kopier til denne bruger". Jeg sendes nu tilbage til oversigten over mine Beslutningshjælpere. Her ses en informationsbjælke, som viser, at ”Beslutningshjælperen er kopieret til Kamilla Nielsen”. Nu findes denne BESLUTNINGSHJÆLPER™ to gange. Den der ligger hos mig som jeg har ansvaret for og den kopi som Kamilla har modtaget er hun ansvarlig for.

Vær opmærksom på, at du skal tilrette oplysningerne på bagsiden når du er modtager af en kopi. Se eventuelt instruksen om hvordan du skal forholde dig når du er modtager af en kopi.

Når jeg kopierer en BESLUTNINGSHJÆLPER™ til en anden bruger, har jeg stadig Beslutningshjælperen i min egen oversigt. Ved kopiering skal modtageren altid udfylde IPDAS kriterierne på ny. Se evt. videoen om IPDAS kriterierne. Hvis den modtagende bruger er fra en anden sygehushed enhed vil der på bagsiden af rammen komme en historik, som viser hvilket sygehus Beslutningshjælperen kommer fra samt versionsnummer.

Kommer du ved et uheld til at overføre eller kopiere din BESLUTNINGSHJÆLPERTM til en forkert bruger på BESLUTNINGSHJÆLPER byggeplatformen, kan du kontakte Center for Fælles Beslutningstagning for hjælp.