Transport til og fra sygehuset

Nogle patienter har ret til at blive transporteret gratis til og fra deres besøg på sygehuset, hvis afdelingen vurderer, at patienterne af helbredsmæssige årsager ikke kan tage med offentlig transport.

Det gælder ikke i alle tilfælde, og hvis du som patient har benyttet retten til at blive undersøgt/behandlet på et andet sygehus (frit sygehusvalg), kan der gælde andre regler.

Bestilling af transport

Du kan få vejledning på telefon 70 11 31 11, hvor du også kan bestille transport (flextrafik). Det er muligt at ringe alle hverdage mellem klokken 8 og 15. Når du har ringet op, skal du taste 2 for bestilling af transport og derefter vælge det sygehus, du skal behandles på.

Du kan læse mere om transport til og fra sygehuset på Region Syddanmarks hjemmeside.