Rygcenter Syddanmark flytter til Kolding Sygehus

Mandag den 3. juni flytter Rygcenter Syddanmark officielt fra Middelfart til Kolding Sygehus.

Efter lang tids forberedelse flytter Rygcenter Syddanmark nu fysisk placering. Mandag den 3. juni flytter rygcentret fra Middelfart til Kolding Sygehus.

Det sker, fordi den nuværende Middelfart Sygehus skal omdannes til et nærhospital.

Flytningen af rygcentret ændrer ikke ved tilbuddene i Rygcenter Syddanmark – det flytter blot fysisk placering. Men patienter, der har en aftale på rygcentret fra denne dato og frem, skal altså være opmærksomme på, at de skal møde på Kolding Sygehus og ikke i Middefart. Der vil altid være en nøjagtig adresse på mødested i de breve, som patienter modtager i forbindelse med deres indkaldelse til en aftale på rygcentret.

Den del af rygcentret, der ligger i Sønderborg, vil fortsat være at finde i Sønderborg.

Rygcenter Syddanmark er en afdeling i Sygehus Lillebælt, som dækker både rygmedicinske og rygkirurgiske undersøgelser og behandlinger af patienter med ryglidelser.

Rygcentret modtager årligt 18.000 henvisninger og opererer cirka 1000 patienter om året. Patienterne kommer fra hele Region Syddanmark.