Vejle Sygehus er igen Danmarks bedste mellemstore sygehus

For 12. gang ud af 15 mulige er Vejle Sygehus kåret til Danmarks bedste mellemstore sygehus. Kåringen bliver fejret med medarbejderne mandag den 21. februar.

Personale kigger på scanningsbillede

Fagbladet Dagens Medicin har her til morgen offentliggjort deres årlige kåringer af de bedste sygehuse, og Vejle Sygehus er kåret som Danmarks bedste mellemstore sygehus. Det er 12. gang ud af 15 mulige. Fagbladet laver opgørelsen ud fra en række forskellige kvalitetsparametre og databaseregistreringer, og her ligger sygehuset samlet set i top i kategorien ’bedste mellemstore sygehus’.

Vejle Sygehus bliver samlet nr. 1, og derudover klarer sygehuset sig også bedst på landsplan indenfor behandlingsområderne lymfomkræft, koronarangiografier, rekonstruktion af korsbånd og screening for livmoderhalskræft.
- Vi er utrolig stolte over resultatet og igen at blive kåret som det bedste sygehus i vores kategori. En stor ros skal gå ud til alle medarbejderne på vores tre sygehuse i Vejle, Kolding og Middelfart, som på trods af alt, hvad corona bragte med sig, stadig er lykkes med at give patienterne den bedst mulige behandling, siger sygehusdirektør, Christian Sauvr.

Vejle deler førstepladsen med regionshospitalet i Horsens. Kolding bliver samlet nr. 6, hvilket er en flot fremgang fra sidste år, hvor det blev til en 11. plads.

På patienttilfredsheden scorer begge sygehuse en førsteplads med topkarakter. Her er det blevet til 100 point ud af 100 mulige for både Vejle Sygehus og Kolding Sygehus.
- Det er utrolig flot, at Vejle bliver Danmarks bedste mellemstore sygehus. Mindst lige så flot er det, at både Vejle og Kolding scorer topkarakter på patienttilfredsheden. På Sygehus Lillebælt siger vi, at vi sætter patienten først, og kåringen viser, at det er vi i den grad lykkes med. Der skal derfor lyde en stor tak til alle medarbejdere på vores tre matrikler for de flotte resultater, siger Christian Sauvr.

Alle de flotte resultater bliver fejret i forhallen på Vejle Sygehus mandag den 21. februar, hvor der vil være alkoholfri champagne og kage.