Vejle Sygehus er igen Danmarks bedste mellemstore sygehus

For 13. gang de seneste 17 år er Vejle Sygehus blevet kåret til Danmarks bedste mellemstore sygehus.

Vejle Sygehus

Vejle Sygehus er igen Danmarks bedste mellemstore sygehus

Vejle Sygehus er tilbage på førstepladsen som Danmarks bedste mellemstore sygehus.

Sundhedsmediet Dagens Medicin har fredag tildelt sygehuset den flotte hæder, som Vejle Sygehus får på baggrund af en række kvalitetsparametre, som alle landets sygehuse er blevet bedømt ud fra.

Det er 13. gang ud af de seneste 17 år, at Vejle Sygehus bliver kåret til Danmarks bedste mellemstore sygehus.
- Det er imponerende, at vi bliver ved med at ligge helt i top, og det er vi selvfølgelig meget stolte af. Det viser, at vi hver dag gør vores bedste for at gøre vores patienter tilfredse og for at sikre dem den bedste behandling og pleje – med respekt og omsorg for det enkelte menneske, siger administrerende direktør på Sygehus Lillebælt, Christian Sauvr.

Dagens Medicin har samtidig – baseret på data – bedømt hvilke sygehuse, der er bedst til en lang række behandlinger. Her topper Vejle Sygehus listen inden for seks forskellige kategorier. Nemlig brystkræft, KAG (undersøgelse af hjertets kranspulsårer), hoftealloplastik, rekonstruktion af korsbånd, screening for tarmkræft og intensivbehandling.

Kolding Sygehus har fredag også modtaget en fornem hæder. Sygehuset er i top i kåringerne inden for anæstesi og hysterektomi (fjernelse af livmoderen).
- Det er virkelig flot, at medarbejderne på Sygehus Lillebælt hver dag går på arbejde og løfter deres opgaver til det allerhøjeste niveau. Til gavn for vores patienter og pårørende. Det kan de gøre, fordi de først og fremmest trives og har kompetencerne til at udføre arbejdet på bedste vis. Samlet set er det her et virkelig stort og velfortjent skulderklap til alle medarbejdere på sygehuset, siger sygeplejefaglig direktør, Hanne Andersen.

FAKTA:
Dagens Medicins årlige analyse og bedømmelse af landets sygehuse og de enkelte behandlinger tager helt konkret udgangspunkt i data indsamlet af Regionernes Kliniske Kvalitetsudviklingsprogram.